Голованівська районна рада
Герб Голованівського району

ГОЛОВАНІВСЬКА
РАЙОННА РАДА

Голованівськ, вул.Соборна, 48
тел. (05252) 2-19-84
E-mail: holovanivsk_rada@ukr.net

Додаток

 Закон України №1072-ІХ від 04.12.2020 р.: зміни у сплаті єдиного податку та ЄСВ

Закон України від 04.12.2020  № 1072 „Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” (далі – Закон № 1072-ІХ вносить до інших законодавчих актів додаткові зміни, у тому числі пов’язані з запровадженням Закону № 1071, та окреслює порядок оподаткування матдопомоги, яку планують надавати суб’єктам господарювання. Крім того, Закон № 1072 запроваджує низку додаткових послаблень, зокрема для ФОП-єдинників групи 1. Для цієї категорії платників тимчасово передбачено звільнення від:

  •  сплати ЄП за грудень 2020 року та періоди січень–травень 2021 року, крім порушників умов перебування на відповідній групі (п. 529 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ);
  •  нарахування та сплати ЄСВ «за себе» за періоди з 1 по 31 грудня 2020 року, з 1 по 31 січня, з 1 по 28 лютого, з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2021 року (п.п. 910.1 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону про ЄСВ). Причому такі місяці повністю зараховуються в страховий стаж та вважається, що ЄСВ за ці місяці сплачено в розмірі, не нижчому від мінімального (новий п.п. 145.1 розд. XV Закону № 1058). Звісно, такі особи можуть нараховувати та сплачувати ЄСВ за ці періоди добровільно, у такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності з ЄСВ.

У Законі № 1072 передбачено тимчасове (за період з 01.12.2020 р. по 31.12.2020 р.) звільнення від сплати ЄСВ «за себе» у мінімальному розмірі також і для інших платників, які підпадають під дію Закону № 1071 (новий п. 916 розд. VIII Закону про ЄСВ). Тут є певні неузгодженості. По-перше, в цій нормі вказано, що це звільнення полягає у тому, що не застосовуються положення абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону про ЄСВ, а в цій нормі, своєю чергою, йдеться про ФОП (крім єдиноподатників), незалежних професіоналів та членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах. З огляду на це:

  •  зазначені самозайняті особи можуть платити ЄСВ за грудень без виконання вимоги щодо мінімального розміру страхового внеску (тобто з фактичної бази нарахування);
  •  ФОП — платники ЄП груп 2–4 не звільнені від обов’язку щодо сплати ЄСВ «за себе» у розмірі, не нижчому від мінімального.

Голованівська ДПІ ГУ ДПС 

у Кіровоградській області 

 

 

                                                                                                                     Додаток

                   До  уваги  платників  податків!       

Верховною Радою України прийнято Закон України  від 04 грудня 2020року №1072-IX«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

   У цілому  положення Закону №1072-IX стосуються підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, деякі з яких спрямовані на врегулювання податкового боргу платників, зокрема щодо:

     Збільшення мінімального порогу суми податкового боргу, до якої не застосовуються заходи стягнення, пов’язані з направленням податкової вимоги, застосування до платника податків податкової застави, відлік строку давності для стягнення за таких умов не розпочинається;

   Відстрочення податкового боргу, загальна сума якого не перевищує 6800 гривень для платників податків - фізичних осіб;

    Сума податкового боргу (у тому числі штрафні санкції, пеня та проценти за користування розстроченням/відстроченням), що обліковувалася за такими платниками податків станом на 1 грудня 2020 року і залишилась непогашеною станом на дату надання відстрочення, може бути відстрочена до 29 грудня 2021 року. Відстрочення здійснюється контролюючим органом за місцем обліку платника податків - фізичної особи за його заявою. Відстрочення надається без нарахування процентів за користування таким відстроченням.

У разі погашення платником податків повної суми відстроченого податкового боргу не пізніше визначеного цим пунктом строку штрафні санкції і пеня, передбачені цим Кодексом, на такі сплачені відстрочені суми не застосовуються та не нараховуються, а застосовані (нараховані) коригуються до нульових показників.

У разі непогашення платником податків повної суми відстроченого податкового боргу до настання визначеного цим пунктом строку, а також у разі її погашення після 29 грудня 2021 року, штрафні санкції і пеня на відстрочені суми, що залишаться непогашеними, нараховуються у загальному порядку згідно з вимогами цього Кодексу.

У разі погашення у повному обсязі грошовими коштами платниками податків протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом №1072-IX суми податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 1 листопада 2020 року, та за умови сплати поточних податкових зобов’язань у повному обсязі, штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, підлягають списанню у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою платника податків.

 Контролюючий орган здійснює списання без подання заяви платником податків податкового боргу (у тому числі штрафних санкцій і пені) платника податків, сукупний розмір якого за усіма податками і зборами не перевищує 3060 грн (включно), що за даними інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, обліковувався станом на 1 листопада 2020 року та залишився несплаченим/непогашеним станом на дату списання такого боргу.

Списані суми підлягають відновленню у разі виявлення обставин, що свідчать про відсутність підстав для списання.

На списані відповідно до цього пункту суми не застосовуються  штрафні санкції, не нараховується пеня, передбачені цим Кодексом, за період з дати набрання чинності Законом №1072-IX і до дати списання включно.

Списання податкового боргу згідно з цим пунктом є підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів.

 

 

 

 

Завідувач Голованівського сектору по

роботі з податковим боргом управління

по роботі з податковим боргом

ГУ ДПС у Кіровоградській області                                                     Людмила МАСЛІГАН

 

 

 

До уваги  платників  податків!

З  01.01.2021 - нові рахунки для сплати податків,зборів та ЄСВ.

 

        Звертаємо увагу, що відповідно до постанови ВРУ від 17.07.2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» та до ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI з 01.01.2021 року запроваджуються нові рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів та зарахування коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ).

        З метою належної і своєчасної сплати податків, зборів, ЄСВ та мінімізації нез’ясованих надходжень,  проситмо терміново звернутися до органів Державної податкової служби України за місцем реєстрації для отримання нових реквізитів рахунків. 

При цьому  наголошуємо, що кошти, сплачені платниками з 01.01.2021 р на старі рахунки по зарахуванню податків, зборів та ЄСВ,  Казначейством  не будуть зараховуватись, а  повертатимуться  платникам, як  нез’ясовані надходження.

 

 

Голованівська  ДПІ  ГУ ДПС у Кіровоградській області

 

 

 

Платниками податків Благовіщенського, Вільшанського, Гайворонського, Голованівського, Добровеличківського та Новоархангельського районів перераховано до Зведеного бюджету 1430,4 мільйонів гривень

 

 

Впродовж січня-листопада 2020 року платники території обслуговування Благовіщенського, Вільшанського, Гайворонського, Голованівського, Добровеличківського та Новоархангельського районах перерахували до Державного бюджету 623,3 мільйонів гривень податків та зборів, що становить 113,8 відс. до доведеного завдання. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року надходження збільшились на 12,2 відс., або на 75,6 млн гривень. Найбільшу питому вагу в надходженнях склали: податок на додану вартість – 351,3 млн грн., податок на доходи фізичних осіб – 158,4 млн грн, військовий збір – 45,4 млн грн, податок на прибуток – 25,4 млн гривень.

За період з січень – листопад 2020 року до місцевих бюджетів мобілізовано надходжень у сумі 807,1 млн грн податків і зборів, що становить 107,4 відсотків до доведеного завдання. У порівнянні з минулим роком це більше 7,5 відсотки або на 60,6 млн гривень. Основними джерелами наповнення місцевих бюджетів є: податок на доходи фізичних осіб 473,3 млн грн, плата за землю 160,1 млн грн, єдиний податок 129,1 млн грн, податок на нерухоме майно 9,8 млн гривень.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування забезпечено в сумі 440,4 млн грн або 94,8 відс. до індикативного показника, порівняно з надходженнями аналогічного періоду минулого року показник збільшено на 25,0 млн. гривень.

Територіальний відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління
ГУ ДПС у Кіровоградській області

 

 

ПОСЛАБЛЕННЯ З МЕТОЮ ВРЕГУЛЮВАННЯ

ПОДАТКОВОГО БОРГУ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ

 

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 4 грудня 2020 року № 1072-ІХ (далі – Закон № 1072) визначено наступні механізми розв'язання боргів платників податків перед державою:

 

  1. 1.     списання податкового боргу, загальна сума якого за усіма податками і зборами не перевищує 3 060 гривень у будь-якого платника податків, крім платників, що перебувають у процедурах банкрутства, та платників, що мають податковий борг з митних платежів (пункт 2 (прим. 4) підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу). 

Списанню підлягає податковий борг (у тому числі штрафні санкції і пеня) платника податків, сукупний розмір якого за усіма податками і зборами не перевищує 3 060 грн. (включно), що обліковувався станом на 1 листопада 2020 року та залишився несплаченим/непогашеним станом на дату списання такого боргу.

Не підлягає списанню податковий борг з податків та зборів, які відповідно до податкового, митного та іншого законодавства справляються у зв’язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенням (пересиланням) товарів з митної території України або території вільної митної зони, а також податковий борг осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства.

Також не підпадає під списання згідно з нормою пункту 2 (прим. 4) підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу (зі змінами, внесеними Законом № 1072) заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску, однак частина заборгованості зі сплати єдиного внеску може бути списана згідно з нормою пункту 9 (прим. 15) розділу VІІІ Закону про ЄСВ.

Списання здійснюється контролюючим органом одноразово та одночасно усім платникам податків, сукупна сума податкового боргу яких станом на 1 листопада 2020 року не перевищувала 3 060 гривень (включно) та залишилась непогашеною на дату такого списання, без заяви платника податків;

Інформацію про списання податкового боргу платник податків може отримати в приватній частині Електронного кабінету (в доступній для перегляду платнику податків інформації про стан розрахунків з податків та зборів буде відображена сума списання із посиланням на Закон № 1072).

Також інформацію про таке списання щодо суб’єктів господарювання після його проведення буде оприлюднено на вебпорталі ДПС. Крім того, інформація про проведене списання надаватиметься платнику податків у разі його звернення до контролюючого органу із відповідним запитом.

 

  1. 2.     відстрочення податкового боргу, загальна сума якого не перевищує
    6 800 гривень для платників податків фізичних-осіб (пункт 1 (прим. 2) підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).

Відстрочення податкового боргу надається платникам податків – фізичним особам, у тому числі самозайнятим особам, що станом на 1 грудня 2020 року мали загальний розмір податкового боргу (у тому числі штрафні санкції, пеня та проценти за користування розстроченням/відстроченням) у сумі, що не перевищує 6 800 гривень.

Платнику податків необхідно звернутись з відповідною заявою довільної форми до контролюючого органу, де обліковується такий податковий борг. Зазначену заяву платником податків може бути подано як у паперовому вигляді (особисто звернувшись до контролюючого органу або надіславши листа), так і в електронному вигляді через приватну частину Електронного кабінету.

У разі якщо загальна сума податкового боргу станом на 1 грудня 2020 року перевищує 6 800 гривень або якщо із заявою звернувся платник податків, що не підпадає під дію Закону № 1072, контролюючий орган надсилає такому платнику податків у місячний строк відмову у наданні відстрочення у довільній формі.

Ніяких додаткових документів до заяви подавати не потрібно. Це відстрочення буде здійснюватись без укладання окремого договору із платником податків, адже у пункті 1 (прим. 2) підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, прямо передбачено, що норми статті 100 Кодексу для цього випадку не застосовуються.

Платник податків може достроково сплатити відстрочену до 29 грудня 2021 року суму податкового боргу з відповідним повідомленням контролюючого органу про таку дострокову сплату шляхом надсилання листа у довільній формі.

Відстрочення надається без нарахування процентів за користування відстроченням.

У разі погашення платником податків повної суми відстроченого податкового боргу не пізніше визначеного строку (29 грудня 2021 року) штрафні санкції і пеня на такі сплачені відстрочені суми не застосовуються та не нараховуються.

Разом із тим, у випадку непогашення платником податків повної суми відстроченого податкового боргу до настання визначеного строку, а також у разі її погашення після 29 грудня 2021 року штрафні санкції і пеня на відстрочені суми, що залишаться непогашеними, будуть нараховуватися у загальному порядку згідно з вимогами Кодексу.

 

  1. 3.     прощення фінансових санкцій за умови прискореної сплати основної суми податкового боргу платникам податків фізичним і юридичним особам окремих категорій (пункт 2 (прим. 3) підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).

Зазначена норма розповсюджується на платників податків, що станом на 1 листопада 2020 року мають податковий борг, за виключенням:

- великих платників податків, що відповідають критеріям, визначеним підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 Кодексу;

- осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства;

- осіб, відносно яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено (відстрочено) стягнення податкового боргу;

- банків, на які поширюються норми Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»;

- осіб, які мають податковий борг з митних платежів;

- осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пені.

Платнику податків, який бажає скористатись пунктом 2 (прим. 3) підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу необхідно звернутись до контролюючого органу за місцем обліку його податкового боргу із заявою в довільній формі про такий намір та забезпечити протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом № 1072 погашення грошовими коштами основної суми податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 1 листопада 2020 року, та своєчасну і у повному обсязі сплату поточних податкових зобов’язань.

Штрафні санкції та пеня будуть списані, якщо:

-  основна частина податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням) погашена платником податків грошовими коштами;

-  це погашення здійснене протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом №1072 (тобто з грудня 2020 року до червня 2021 року включно);

-  за умови, що платник податків забезпечує своєчасну і у повному обсязі сплату поточних податкових зобов’язань із загальнодержавних та місцевих податків.

 

                                                                                                ГУ  ДПС  у Кіровогадській області 

 

Шановні   платники   податків! 

          З метою вчасного здійснення розрахунків та надходження коштів до бюджету, недопущення формування податкового боргу, рекомендуємо здійснити всі необхідні податкові платежі до 25 грудня 2020 року.

         Крім того,  платників  податку  на  додану  вартість   просимо здійснити  поповнення коштів   на електронному  рахунку   для  своєчасної   сплати податку  на додану вартість  не пізніше 24 грудня 2020 року.

                                                             Головне управління ДПС у Кіровоградській області

Закон № 1017-ІХ: зміни щодо застосування РРО

 

               Голованівська ДПІ Головного управління ДПС в Кіровоградській області інформує, що Законом України від 01.12.2020 року № 1017-ІХ  (далі – Закон № 1017-ІХ) внесені зміни до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій. 

Законом № 1017-ІХ:

- визначено ліміти для фізичних осіб – підприємців (ФОП) – платників єдиного податку, виходячи із встановлених законом на 1 січня податкового (звітного) року розмірів мінімальної заробітної плати:

I група – 167 розмірів мінімальної заробітної плати замість 1 млн гривень;

II група – 834 розміри мінімальної заробітної плати замість 5 млн гривень;

III група – 1 167 розмірів мінімальної заробітної плати замість 7 млн гривень;

- скасовуються норми щодо застосування механізму «кешбек»;

- відтерміновується до 01 січня 2022 року обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО)/програмних РРО (ПРРО) для ФОП, які є платниками єдиного податку другої – четвертої груп та обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які провадять діяльність у сферах з істотними ризиками ухилення від оподаткування (з цього переліку виключено інтернет-торгівлю, роздрібну торгівлю вживаними товарами, діяльність ресторанів та кафе, туристичні агентства та операторів, готелів, реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), продаж автозапчастин);

- подовжується до 01 січня 2022 року застосування понижених розмірів фінансових санкцій за порушення суб’єктами господарювання окремих вимог закону щодо використання РРО/ПРРО під час проведення розрахункових операцій;

- передбачається незастосування РРО/ПРРО під час надання дистанційних послуг, розрахунки за які здійснюються виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів. 

Закон № 1017-ІХ чинний з 10 грудня 2020 року.

 

Голованівська ДПІ  ГУ ДПС у

Кіровоградській області 

 

Благовіщенською ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області проведено сеанс телефонного зв'язку „гаряча лінія” на тему: «Порядок застосування програмного РРО»

Благовіщенською ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області днями проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо законодавчих новації у запровадженні програмних реєстраторів розрахункових операцій. На питання платників податків відповідала начальник Благовіщенської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Наталія КОЖУХІВСЬКА.

Пропонуємо вашій увазі запитання, що обговорювались під час «гарячої лінії» та надані на них роз’яснення: 

1.При прийомі  оплат готівкою та платіжними картками в сфері торгівлі та послуг?

Якщо підприємство приймає від населення оплати готівкою, особистими платіжними картками,  тощо - воно має використовувати РРО, а покупцеві повинен видаватися фіскальний чек в місці здійснення розрахункової операції. При онлайн оплаті чек видається в місці видачі передплаченого товару. Часто питають: а чи потрібен РРО, якщо більша частина операцій проводиться через банк? Так, потрібен - якщо готівкова операція відбувається хоча б раз на рік - касовий апарат або фіскальний реєстратор необхідний.

2. ФОП на єдиному податку 2 та 3 груп з обігом понад 1 млн. грн.?

Застосування РРО єдинниками в 2020 р. обов'язково, якщо їх річний оборот складає понад 1 млн. грн. Щойно обіг у календарному році перевисив 1 млн.грн - ФОП має з 1го числа наступного кварталу почати використання РРО. 

3.ФОП 2 та 3 груп, що належать до особливих груп (незалежно від обігу)?

Незалежно від обігу, всі магазини та інтернет-магазини, які продають технічно складні побутові товари, повинні використовувати РРО (касовий апарат, фіскальний реєстратор). Така ж вимога діє для підприємств, що реалізують ліки, товари медичного призначення або надають платні медичні послуги (інтернет-магазини, магазини та торгові точки з продажу техніки, електроніки, в т.ч. на ринках аптеки, стоматології, приватні поліклініки, лікарні та кабінети). 

 4.Підприємства та ФОП, які торгують підакцизними товарами?

При торгівлі підакцизними товарами (в т.ч. спиртними напоями, в число яких входить й пиво) застосування РРО є обов'язковим, незалежно від обороту і організаційної форми. РРО необхідний в тому числі для оформлення ліцензії на продаж алкогольних напоїв (торгові точки, магазини, бари, ресторани з продажем пива, інших алкогольних напоїв, сигарет тощо).

5. При прийомі оплат для подальшої передачі?

Якщо кур'єр поштової служби, служби доставки або іншого сервісу приймає оплати для подальшої передачі продавцю в відділенні або при доставці (в т.ч. післяплатою), він повинен використовувати РРО (найчастіше це касовий апарат або мобільний фіскальний реєстратор) та видавати клієнту фіскальний чек на отримані гроші. 

 

Благовіщенська ДПІ Головного управління

 ДПС у Кіровоградській області

 

Застосування права громадян на податкову знижку - під час «гарячої лінії» у Голованівському відділі податків і зборів з фізичних осіб управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Кіровоградській області

 

Нещодавно Голованівським відділом податків і зборів з фізичних осіб управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Кіровоградській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Застосування права громадян на податкову знижку». На запитання платників відповідала головний державний ревізор-інспектор відділу Тетяна ГОНЧАРЕНКО.

Так, наведемо найактуальніші запитання та відповідні на них:

Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, має подати ФО – платник ПДФО до контролюючого органу щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки, щодо суми коштів, сплачених за навчання?

Фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання зобов’язана подати до контролюючого органу разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи копії платіжних та розрахункових документів, зокрема, квитанції, фіскальні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують надавача послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх отримувача), а також копію договору з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг, вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення. 

Яким чином подається декларація про майновий стан і доходи в умовах карантину?  

Платник податків може обрати зручний для себе спосіб подання податкової декларації про майновий стан і доходи: особисто або уповноваженою на це особою, надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

У зв`язку з заходами, спрямованими на запобігання виникнення коронавірусної хвороби (COVID-19) та попередженням інфікування і поширення вірусних інфекцій, пропонуємо громадянам які зобов’язані подати декларацію про майновий стан та доходи за 2019 рік утриматись від відвідування центрів обслуговування платників, та  подати декларацію засобами електронного зв’язку.

Подати декларацію про майновий стан і доходи платники в умовах карантинних заходів доречно через Електронний кабінет платника https://cabinet.tax.gov.ua  (з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг). Також, вхід до Електронного кабінету здійснюється через офіційний веб-портал ДПС http://tax.gov.ua.

Який термін повернення ПДФО платнику податку внаслідок застосування права на податкову знижку?

Відповідно до п. 179.8 ст.179 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

 

Голованівський відділ податків і зборів з фізичних

осіб управління податкового адміністрування

ГУ ДПС у Кіровоградській області

 

Вільшанською ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області проведено сеанс телефонного зв'язку „гаряча лінія” на тему: «Порядок реєстрації програмних РРО»

Вільшанською ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області днями проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо законодавчих новації у запровадженні програмних реєстраторів розрахункових операцій. На питання платників податків відповідала головний державний інспектор Вільшанської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Ірина НЄДЄЛКОВА.

Пропонуємо вашій увазі запитання, що обговорювались під час «гарячої лінії» та надані на них роз’яснення:

1. Як відмовитися від РРО і почати застосовувати програмні реєстратори?

Відповідь: Суб'єкти господарювання, які у зв'язку із застосуванням програмних реєстраторів розрахункових операцій вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких реєстраторів розрахункових операцій у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, із поданням до контролюючих органів звітних документів, передбачених Законом про РРО. Норма набирає чинності з 19 квітня 2020 року.

 

2. Чи можна заяву про реєстрацію програмного РРО подати через Єдине вікно подання електронної звітності? 

Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602) може бути подана у електронній формі через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

 

3. Чи може один суб’єкт господарювання реєструвати та застосовувати програмні РРО наряду із класичними РРО?

Законодавчо не встановлено заборон та обмежень щодо застосування одним суб’єктом господарювання програмних реєстраторів розрахункових операцій наряду із класичними реєстраторами розрахункових операцій.

 

4.Чи може суб’єкт господарювання самостійно створити для себе програмний РРО та використовувати його у своїй діяльності?

Основними законодавчо встановленими вимогами для будь-якого програмного РРО є забезпечення виконання ним фіскальної функції через фіскальний сервер Державної податкової служби та обов’язкове включення програмного РРО до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Якщо фіскальні функції виконуються, то такий програмний РРО може застосовуватись суб’єктом господарювання для проведення розрахункових операцій не залежно від того, хто його виробник.

 

Вільшанська ДПІ Головного управління

 ДПС у Кіровоградській області

Щодо запровадження обов'язкового застосування РРО фізособами-«єдинниками» 

 

             Державна  податкова інспекція у Голованівському районі Головного управління  ДПС у Кіровоградській  області  інформує, що відповідно до  Закону України від 17 березня 2020 року №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», запроваджено нові терміни щодо обов’язкового використання реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями платниками єдиного податку.

Для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку 2, 3 та 4 групи запроваджено наступні етапи обов’язкового використання РРО. Обов’язкове використання РРО, як раніше, залишається для ФОП платників єдиного податку, які здійснюють:

  • реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
  • реалізацію лікарських засобів;
  • реалізацію виробів медичного призначення.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2021 року використання РРО стає обов’язковим для ФОП платників єдиного податку, які здійснюють:

  • реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
  • надання платних послуг у сфері охорони здоров'я;
  • реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
  • роздрібну торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);
  • діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена п. 11 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
  • діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;
  • діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
  • реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Інформуємо, що з 1 квітня 2021 року використання РРО стає обов’язковим для усіх ФОП платників єдиного податку 2-4 групи, незалежно від того, який дохід отримано фізичною особою-підприємцем.

Додатково звертаємо увагу, якщо протягом 2020 року обсяг доходу ФОП – платника єдиного податку 2-4 групи перевищить 1 млн грн, то для такого ФОП використання РРО стає обов’язковим з першого числа кварталу, який наступає після моменту такого перевищення. Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, які вже зобов’язані використовувати РРО (пункт 296.10 статті 296 Податкового кодексу України).

Окремо слід відмітити, що з 01.08.2020 року платники податків зможуть використовувати програмні РРО. На відміну від традиційних РРО в програмних РРО присвоєння фіскального номера електронному розрахунковому документу буде відбуватися на фіскальному сервері контролюючого органу із збереженням даних щодо виконання розрахункової операції у системі обліку даних реєстраторів розрахункових операцій, що значно спрощує роботу платника податків та унеможливлює зловживання в сфері внесення даних до фіскальних чеків.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Додатково зазначаємо, що на період виходу з ладу програмного реєстратора розрахункових операцій проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей. В той же час, на період відсутності зв'язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу. Суб'єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця.

 

                                                                                   Голованівська ДПІ Головного управління

                                                                                   ДПС у Кіровоградській області.

 

 

Опитування платників податків щодо якості обслуговування-2020

 

Шановні платники!

 

Державна податкова служба України проводить загальнонаціональне опитування платників податків щодо ставлення платників до органів ДПС.

 

Допоможіть нам ідентифікувати проблемні питання в роботі органів ДПС, що потребують особливої уваги і втручання з метою їх покращення, а також ті аспекти діяльності, якими Ви навпаки задоволені.

 

Опитування є анонімним та добровільним.

 

Просимо вас заповнити анкету за посиланнямhttp://tax.gov.ua/anketa/?3323608239

 

Посилання буде активним з 09 листопада 2020 року по 30 грудня 2020 року.

 

У разі виникнення технічних проблем з доступом тощо Ви можете звернутись за тел. (044) 281-3036 або на електронну адресу: l.kondratyuk@sfs.gov.ua.

 

Результати опитування будуть оприлюднені на офіційному вебпорталі ДПС tax.gov.ua та сторінці ДПС у Facebook одразу після їх опрацювання.

 

Сподіваємося на Ваше розуміння і співпрацю!

 

Допоможіть нам стати кращими для Вас!

 

 

Нововведення Закону України №466: Зміни щодо податкової знижки

 

Голованівська ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області звертає увагу громадян, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2019 року, що термін подання відповідної декларації встановлено до 31.12.2020 року.

 

Відповідно до нововведень, передбачених Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до Податкового кодексу України в частині документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки (п.166.2 ст.166 ПКУ).

Так, відповідно до вказаних змін, уточнено перелік документів, які підтверджують витрати, що включаються до складу податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копії договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, услуг) і строк оплати за такі товари (роботи услуги).

Також встановлено, що копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

У разі, якщо відповідні документи підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Голованівська ДПІ ГУ ДПС

у Кіровоградській області

 

Увага, «гаряча лінія» для платників податків

Благовіщенського, Вільшанського та Голованівського районів!

 

Територіальний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Кіровоградській області повідомляє, що у листопаді 2020 року будуть проведені сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія» з наступної тематики:  

- 12 листопада з 11 до 12 години на тему: «Застосування права громадян на податкову знижку» на запитання відповідатиме головний державний ревізор-інспектор Голованівського відділу податків і зборів з фізичних осіб управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Кіровоградській області Тетяна ГОНЧАРЕНКО за телефоном (05252) 2-24-86. 

- 24 листопада з 10 до 11 години на теми: «Про внесення змін до Податкового кодексу України внесених Законом України №466» та «Порядок застосування програмного РРО» на запитання громадян відповідатиме начальник Благовіщенської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області Наталія КОЖУХІВСЬКА за телефоном (05259) 2-17-95. 

- 24 листопада з 10 до 11 години на тему: «Порядок реєстрації програмних РРО» на запитання громадян відповідатиме головний державний інспектор Вільшанської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області Ірина НЄДЄЛКОВА за телефоном (05250) 9-73-55. 

 

Територіальний відділ організації роботи

організаційно-розпорядчого управління

ГУ ДПС у Кіровоградській області

Платниками податків Благовіщенського, Вільшанського, Гайворонського, Голованівського, Добровеличківського та Новоархангельського районів перераховано до Зведеного бюджету 1273,1 мільйонів гривень

 

Впродовж січня-жовтня 2020 року платники території обслуговування Благовіщенського, Вільшанського, Гайворонського, Голованівського, Добровеличківського та Новоархангельського районах перерахували до Державного бюджету 544,1 мільйонів гривень податків та зборів, що становить 112,4 відс. до доведеного завдання. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року надходження збільшились на 15,7 відс., або на 85,9 млн гривень. Найбільшу питому вагу в надходженнях склали: податок на додану вартість – 304,2 млн грн., податок на доходи фізичних осіб – 141,9 млн грн, військовий збір – 40,6 млн грн, податок на прибуток – 19,8 млн гривень.

За період з січень – жовтень 2020 року до місцевих бюджетів мобілізовано надходжень у сумі 729,0 млн грн податків і зборів, що становить 106,8 відсотків до доведеного завдання. У порівнянні з минулим роком це більше 7,0 відсотки або на 51,7 млн гривень. Основними джерелами наповнення місцевих бюджетів є: податок на доходи фізичних осіб 424,2 млн грн, плата за землю 146,7 млн грн, єдиний податок 119,1 млн грн, податок на нерухоме майно 9,5 млн гривень.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування забезпечено в сумі 394,3 млн грн або 94,8 відс. до індикативного показника, порівняно з надходженнями аналогічного періоду минулого року показник збільшено на 18,8 млн. гривень.

Територіальний відділ організації роботи

організаційно-розпорядчого управління

ГУ ДПС у Кіровоградській області

Надання адміністративних послуг Центром обслуговування платників Голованівської ДПІ у січні - жовтні 2020 року

 

Центром обслуговування платників Голованівської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області протягом січня - жовтня 2020 року надано 1837 адміністративних послуг.

Найбільшою популярністю користувались послуги з видачі картки платника податків, яких упродовж січня – жовтня 2020 року надано 1086. Надано 593  відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми та джерела виплачених доходів та утриманих податків і внесено 5 відміток до паспорта громадянина України про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Зареєстровано 3 книги обліку розрахункових операцій та 1 розрахункових книжок.

Крім того, співробітники ЦОПу Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області надають в телефонному режимі консультації та роз’яснення з питань податкового законодавства (05252) 2-24-06.

Звертаємо увагу платників податків, що при відвідуванні  Центру обслуговування платників необхідно дотримуватись правил рекомендованих МОЗ та надавати перевагу отриманню послуг в онлайн – режимі використовуючи можливості сервісу «Електронний кабінет».

Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua.

 

Голованівська ДПІ ГУ ДПС

у Кіровоградській області

Переваги подання звітності в електронному вигляді

 

Голованівська ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області нагадує, що  Податковим кодексом України передбачено подання звітності в електронному вигляді і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.

Подана в електронному вигляді звітність  надійно зашифрована, вона захищена від несанкціонованих переглядів та втручань,  програмне забезпечення здійснює арифметичний контроль за показниками декларації та оперативне відстеження змін до її форм. При використанні електронного способу подання звітності використовується безпаперова технологія.

Платник податків самостійно обирає - подавати звітність в електронному вигляді в режимі он-лайн, або віднести її самостійно до територіального органу ДПС, проте для цього потрібно витратити додатковий час на відвідини податкової, можливо, постояти в черзі, а на подання звітності засобами програмного забезпечення в електронному вигляді витрачаються лічені хвилини часу, адже звітність можна подати не виходячи з офісу.

Для зручності платників на офіційному вебпорталі ДПС України функціонує безкоштовний електронний сервіс «Електронний кабінет платника», використовувати який можна цілодобово.

Зазначений сервіс надає змогу створити та надіслати до ДПС електронні документи: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрацію платниками окремих податків, тощо. Крім того, платникам податків надано можливість отримати доступ до приватної частини електронного кабінету, де у режимі реального часу можна сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Тут платник у режимі реального часу може отримати доступ до особистої інформації, тобто, отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності, стан розрахунків з бюджетом.

Так, з метою дотримання карантинних заходів, подати декларацію можна засобами електронного зв’язку, скориставшись сервісом  «Електронний кабінет»,  вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.

 

Голованівська ДПІ ГУ ДПС

у Кіровоградській області

 

Гаряча лінія у Голованівській ДПІ тема обговорення - законодавчі новації у запровадженні програмних РРО

 

Нещодавно у Голованівській ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо законодавчих новації у запровадженні програмних реєстраторів розрахункових операцій. На запитання платників відповідала головний державний інспектор Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Людмила СЕРЕДА.

Так, наведемо найактуальніші запитання та відповідні на них:

1. Як здійснюється програмування найменування товарів (послуг) в ПРРО?

Програмування товарів/послуг в ПРРО здійснюється суб’єктом господарювання/оператором (касиром) самостійно шляхом додавання товарів/послуг або шляхом імпорту даних переліку (файлу у форматі CSV), який формується згідно з інструкцією користувача ПРРО.

2. Як  можливо  перевірити чеки, що видаються ПРРО?

Пошук чеків, виданих ПРРО, можна здійснити за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua.cashregs/check.

 

3. Чи необхідно скасовувати апаратний РРО та реєструвати програмний?

Законодавчо не встановлено обмежень щодо використання суб’єктом господарювання наряду з апаратним програмного РРО.

Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний) засобами якого має намір здійснювати реєстрацію розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

У разі, якщо суб’єкт господарювання приймає рішення використовувати програмний РРО замість апаратного, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати. 

4. Чи можна заяву про реєстрацію ПРРО подати через Електронний кабінет ?

Заява про реєстрацію ПРРО може бути подана через Електронний кабінет. Для цього за допомогою особистого електронного ключа здійснюємо вхід до приватної частини Електронного кабінету. Для реєстрації ПРРО знаходимо та створюємо електронний документ за формою №1-ПРРО «Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій». Заповнюємо заяву, зазначивши всі відповідні дані. При відсутності помилок, зберігаємо, підписуємо та направляємо заяву на обробку. Згодом перевіряємо отримання відповідної квитанції з інформацією «документ прийнято». Наступним кроком буде подання Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за відповідною формою. Після успішного завершення даних операцій здійснюємо завантаження програмного забезпечення ПРРО з офіційного вебпорталу ДПС.

5.Чи може СГ самостійно створити для себе «Програмний РРО» та використовувати його у своїй діяльності?

Основними законодавчо встановленими вимогами для будь-якого ПРРО, є забезпечення виконання ним фіскальної функції через фіскальний сервер контролюючого органу та обов’язкове включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій. Якщо ці умови виконуються ПРРО, то такий ПРРО може застосовуватись для проведення розрахункових операцій не залежно від того, хто його виробник.

Голованівська ДПІ ГУ ДПС

у Кіровоградській області

 

екларування 2020: Податкова знижка за витратами, понесеними фізичною особою на лікування

 

Голованівська ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області звертає увагу, що до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки відповідно до п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), включається сума коштів, сплачених платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у тому числі для придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних пристосувань, виробів медичного призначення для індивідуального користування осіб з інвалідністю), а також сума коштів, сплачених платником податку, визнаного в установленому порядку особою з інвалідністю, на користь протезно-ортопедичних підприємств, реабілітаційних установ для компенсації вартості платних послуг з реабілітації, технічних та інших засобів реабілітації, наданих такому платнику податку або його дитині з інвалідністю у розмірах, що не перекриваються виплатами з фондів загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування, крім:

а) косметичного лікування або косметичної хірургії, включаючи косметичне протезування, не пов’язаних з медичними показаннями, водолікування та геліотерапії, не пов’язаних з лікуванням хронічних захворювань;

б) протезування зубів з використанням дорогоцінних металів, порцеляни та гальванопластики;

в) абортів (крім абортів, які проводяться за медичними показаннями або коли вагітність стала наслідком зґвалтування);

г) операцій із зміни статі;

ґ) лікування венеричних захворювань (крім СНІДу та венеричних захворювань, причиною яких є побутове зараження або зґвалтування);

д) лікування тютюнової чи алкогольної залежності;

е) придбання ліків, медичних засобів та пристосувань, оплати вартості медичних послуг, які не включено до переліку життєво необхідних, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 розділу ХІХ ПКУ встановлено, що п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 ПКУ набирає чинності з 01 січня року, наступного за роком, у якому набере чинність закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.

Станом на 01 січня 2020 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування чинності не набрав, тому податкова знижка по витратах, понесених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 ПКУ), за наслідками 2019 року платникам не надається.

Голованівська ДПІ ГУ ДПС

у Кіровоградській області

 

 

Важливо!

Всі документи

 

Новини

Всі новини

 

Президент УкраїниВерховна рада УкраїниУрядовий порталКіровоградська обласна рада